6.00-8.00 | Schodzenie się dzieci, zabawy w kącikach tematycznych wg zainteresowań dzieci, kontakty okolicznościowe, rozmowy indywidualne, wynikające z potrzeb dzieci. |
8.00-8.30 | Zabawy i ćwiczenia poranne, czynności higieniczne i samoobsługowe. |
8.30-9.00 | Śniadanie. |
9.00-10.00 | Zajęcia edukacyjne, wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju, podejmowanie aktywności poznawczej językowej, matematycznej, przyrodniczej, artystycznej -organizowane, inspirowane i prowadzone przez nauczycielki. |
10.00-11.00 | Spacery, wycieczki, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, prace porządkowe, ogrodnicze, obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze, poznawanie różnych środowisk przyrodniczych. Zabawy naśladowcze, muzyczno – ruchowe. |
11.00-11.30 | Zabawy inspirowane przez dzieci w kącikach zainteresowań.
Czynności higieniczne, samoobsługowe. |
11.15-12.00 | Obiad. |
12.00-14.00 | Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej i werbalnej dzieci: – zabawy inspirowane przez dzieci w kącikach zainteresowań, utrwalanie wierszy i piosenek, zabawy dydaktyczne, gry planszowe, praca indywidualna z dziećmi potrzebującymi wsparcia oraz dziećmi zdolnymi; – gry i zabawy rozwijające samodzielność; – gry i zabawy rozwijające zainteresowania, umiejętności, aktywizujące wyobraźnię i postawę twórczą dzieci; – zabawy, gry i ćwiczenia na powietrzu; – spacery i wycieczki; – udział dzieci w konkursach, zawodach sportowych, uroczystościach i imprezach okolicznościowych; – zajęcia wspierające rozwój dzieci; – zabawy wyciszające, relaksujące, opowiadanie lub czytanie bajek; – czynności samoobsługowe. |
14.00-14.30 | Podwieczorek. |
14.30-17.00 | Zabawy indywidualne, opowiadanie lub czytanie bajek,czynności samoobsługowe, zabawy inspirowane przez dzieci w kącikach zainteresowań, utrwalanie piosenek i wierszy, zabawy tematyczne, dydaktyczne, gry planszowe. |